Veelgestelde vragen - Webwinkel

> Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

Bij betaling d.m.v. iDEAL wordt de bestelling binnen 1 werkdag verstuurd.
Bij handmatige overboeking wordt de bestelling pas verstuurd nadat de betaling op onze rekening is ontvangen. Na ontvangst heb je de bestelling binnen een week in huis.

 

> Ik wil graag ledenkorting ontvangen, maar ben nog geen lid. Wat moet ik doen?

Tegelijk met je andere bestelling(en) bestel je ook het Sovon-lidmaatschap. Je kunt kiezen tussen een normaal lidmaatschap à € 12,- of het pluslidmaatschap à € 27,50. Je lidmaatschapskorting wordt meteen en automatisch verwerkt bij de kassa (vanaf 2015: € 17,50 resp. € 34,50).

> Ik heb kleding besteld, maar het past niet. Wat nu?

Je kunt de kleding retourneren naar:
Sovon Vogelonderzoek Nederland
t.a.v. webwinkel
Antwoordnummer 98189
6500 VA Nijmegen

Geef daarbij aan welke maat je vervolgens wilt ontvangen, dan sturen wij dat per ommegaande toe. Je kunt eenmaal kostenloos kleding omruilen. Het is niet mogelijk om geld terug te storten.

> Ik ben vergeten om mijn bestelling binnen 8 dagen te betalen. Wat nu?

Wanneer een bestelling niet binnen 8 dagen betaald wordt, versturen wij een schriftelijke herinnering.
Je krijgt de mogelijkheid om de factuur binnen 14 dagen te voldoen. Als hier niet aan voldaan wordt, annuleren wij de bestelling.

> Mijn betaling met iDEAL is mislukt. Wat moet ik doen?

Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen. De mislukte bestelling wordt automatisch geannuleerd.

Daarnaast kun je ervoor kiezen om het bedrag over te schrijven:

  • onder vermelding van het bestelnummer
  • naar Triodosbankrekening NL37 TRIO 0391 2031 85, BIC:  TRIONL2U

De oorspronkelijke bestelling wordt dan opnieuw geactiveerd en in behandeling genomen. Neem bij twijfel gerust contact met ons op. 

> Worden er kosten berekend voor het verzenden? Zo ja, hoeveel?

Met uitzondering van lidmaatschappen worden er verzendkosten berekend. De hoogte van de verzendkosten worden berekend op basis van het totale aankoopbedrag.

> Bij wie kan ik suggesties en/of wensen betreffende de webwinkel doorgeven?

Je kunt je suggesties, wensen en vragen mailen naar webwinkel@sovon.nl

> Waar kan ik de maten voor kleding invullen?

Je kunt de maten voor kleding noteren in het opmerkingvak onderaan het tabblad adres. Vermeld hierbij duidelijk of het een heren- of damesmodel betreft.

> Waar kan ik aangeven dat ik lid ben van Sovon, zodat ik kan profiteren van de ledenkorting?

Als u inlogt, wordt de ledenkorting automatisch verrekend.

> Mijn bestelling van een shirt van het 'Jaar van ...' is plotseling uitverkocht. Hoe kan dit?

De shirts van het 'Jaar van ...' hebben alleen betrekking op een bepaald jaar. Om deze reden laten wij deze shirts in een bepaalde hoeveelheid maken. Het kan dus voorkomen dat na een activiteit (bijv. een vrijwilligersdag) het shirt uitverkocht raakt. Het ligt dan aan de vraag of wij het shirt nog opnieuw laten bijmaken. 

> Op welke manier kan ik betalen?

Je kunt op twee manieren betalen:
1: iDeal
2: handmatig overmaken
Tijdens de bestelling krijg je de mogelijkheid om te kiezen op welke manier je de bestelling wilt betalen

> Wanneer kan ik een artikel ruilen/retourneren?

Wanneer het bestelde artikel bij ontvangst niet naar wens of kapot is, verzoeken wij u om direct telefonisch contact met ons op te nemen. We bespreken dan met u de mogelijkheid om het artikel te ruilen of retourneren.