Helpdesk

Heb je een vraag over het invoeren van gegevens, het aanvragen van telformulieren of een andere vraag over het tellen van vogels? Neem dan contact op met onze helpdesk voor waarnemers:

  • Telefoon: 024 7 410 444 (tijdens het veldseizoen niet op donderdag)
  • helpdesk@sovon.nl

Michel Klemann, Jan Schoppers, Albert de Jong, Harvey van Diek en Jan-Willem Vergeer vormen de vaste bemensing van de helpdesk.

NB tijdens het - ook voor ons - drukke veldseizoen kan het soms wat langer duren voor dat je vraag beantwoord wordt. Het streven blijft om de mailbox dagelijks te legen, maar een enkele keer lukt dat niet. 

Waarvoor kun je terecht?

De helpdesk beantwoordt allerlei standaardvragen over deelname aan de meetnetten. Denk bijvoorbeeld aan vragen over het inloggen op de Sovon-website en de digitale invoerroutines. Maar ook het aanvragen van formulieren, handleidingen, nieuwe telroutes of waarnemerscursussen gaan via de helpdesk.

Het kan voorkomen dat de helpdesk je niet meteen van een antwoord kan voorzien. De medewerkers zullen dan zorgen dat jouw vraag alsnog bij de juiste persoon terecht komt.

Voor wie?

De helpdesk is bedoeld voor zowel bestaande als nieuwe waarnemers.

Veelgestelde vragen

De helpdeskmedewerkers houden ook een webpagina bij met veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden. Door alle vragen van vrijwilligers via de helpdesk te laten lopen kunnen we de webpagina up-to-date houden.

Wanneer kun je terecht?

De helpdesk is iedere werkdag telefonisch bereikbaar, tussen 9 en 5. Je kunt ook mailen. De mailbox wordt meerdere malen per dag bekeken. Ook in het weekend.