Jaaroverzicht Natuur 2012

In december is een nieuwe publicatie uitgekomen, het Jaaroverzicht Natuur 2012. Het boekje biedt een overzicht van de stand van Nederlandse natuur in 2012, aangevuld met korte toelichtingen op belangrijke natuurgebeurtenissen. Soorten staan centraal: nieuwe soorten, uitbreidende soorten, opvallendheden. Sovon werkte mee aan de uitgave en geeft een aantal exemplaren gratis weg.

De publicatie is een initiatief van Naturalis Biodiversity Center en het resultaat van een samenwerking met Sovon, de Vlinderstichting, het Centraal Bureau voor de Statistiek, de VOFF en Stichting EIS. “Wat het boekje vooral laat zien, is liefde en enthousiasme voor de natuur. Vele gedreven amateuronderzoekers staan aan de basis van de informatie die hier is verzameld. Zonder deze groep vrijwilligers hadden wij dit boekje niet kunnen maken, getuige ook de vele fraaie foto’s”, aldus Edwin Huis, Algemeen directeur van Naturalis Biodiversity Center.

Het Jaaroverzicht bouwt voort op de initiatieven uit de jaren 90 tot jaarboeken en rapporten boordevol informatie over ontwikkelingen bij dieren, planten en paddenstoelen. Met de nieuwe uitgave hopen we een breder publiek te interesseren. Van bioloog en bestuurder tot algemeen natuurliefhebber.

Exemplaar gratis opvragen

Bij aanvang van het project was het streven om er een terugkerende reeks van te maken. In die zin is deze publicatie een pilot. We zijn dan ook erg benieuwd naar wat de lezers van het boekje vinden. Daarom geven we vanuit Sovon een flink aantal gratis weg (zolang de voorraad strekt). Heb je interesse in een exemplaar? Vraag deze dan gratis aan.